روز جهانی لوپوس World Lupus Day 2015/ 1394
به مناسبت روز جهانی لوپوس مراسمی در روز جمعه هجدهم اردیبهشت یکهزارو سیصد و نودو چهار ساعت ده صبح تا دوازده ظهر در تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه شهید گمنام ابتدای بزرگراه کردستان برگزار میگردد. شرکت برای عموم دوستان گرامی مبتلا به لوپوس و خانواده های ارجمند آنان ... متن کامل
به دلیل پیشرفت در تشخیص سریع و مدیریت درست بیماری لوپوس بیشتر بیماران می توانند مانند افراد سالم زندگی معمولی داشته باشد .مراجعه کنندگان گرامى به سایت لوپوس ، داشتن یک یا چند نشانه از آنچه دراین یادداشتها آمده است ؛ الزاما نشان دهنده درگیرى با بیمارى لوپوس نمى باشد . تشخیص بیمارى تنها بایستى توسط پزشک داده شود.   ***   مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشى داشته و توصیه پزشکى تخصصى تلقى نمى شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.   ***   بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.   ***   افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.   ***   زمان بیماری ؛ شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستانتان به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.   ***   همیشه راه برای همه هموار نیست، زندگى برخورد با موانع ، غلبه بر آنها و حرکت است .    ***   هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.   ***   من برنده ام ؛ چون می دانم مشکلات مانند صخره هایی هستند که در مسیر رود وجود دارند.اگر صخره نبود ، رود هیچ آوازی سر نمی داد!   ***   کلیه مطالب ذکر شده فقط و فقط برای افزایش آگاهی شما می باشد. در صورتیکه هر گونه ابهامی در مورد بیماری تان دارید حتما باپزشک خود تماس بگیرید و از مشورت با افراد غیر متخصص خوددارى نمائید .   ***   خوب زندگی کردن همراه با بیمارى لوپوس نیازمند برنامه ریزی مناسب برای پذیرش اثراتی است که بیماری بر روی جسم(تن) ، فکر و روح ( روان‌) دارد. در حقیقت این سه پدیده جدایی ناپذیرند به دیگر عبارت ، بهبودی یکی منجر به بهبودی دیگری است.   ***   خوب زندگی کردن با لوپوس یعنی اندیشیدن درمورد توانائیها نه ناتوانی ها .
بدين وسيله به اطلاع كليه بازديد كنندگان سايت لوپوس ميرساند:
1- هر گونه اطلاع رسانی در مورد برگزاری همايش های لوپوس و جلسات پرسش و پاسخ
2- جمع آوری كمك مالی جهت انجمن حمايت از بيماران لوپوس
3- ارسال هر گونه پست الكترونيك به كاربران
تنها بايستی از طريق انجمن حمايت از بيماران لوپوس و با هماهنگی شماره تلفن 88220065 منشی انجمن لوپوس صورت بگيرد . بديهی است ارسال پست الكترونيك به كاربران، كه با هماهنگی و از طريق انجمن حمايت از بيماران لوپوس و سايت لوپوس نباشد ، مسئوليتی را متوجه اين دوسايت نخواهد كرد.
به طور خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ها نکنیم ، مکمل ها را به جا مصرف کنیم
files_news_omega3[615b142d1ee9c4ac49044d0e99b516e4].jpg

به طور خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ها نکنیم ، مکمل ها را به جا مصرف کنیم

مکمل ها در واقع ترکیباتی هستند که هدف از تولید و مصرف شان ، تکمیل رژیم غذایی و رفع کمبودهای تغذیه ای با استفاده از اثرات مفید آنها در پیشگیری از بیماری هاست . اما افرادی نیز وجود دارند که به طور خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ها می کنند و به نظر خودشان ؛ خوردن حتی اضافه بر نیاز آن ها خطری ندارد . این در حالی است که پزشکان می گویند همان طور که کمبود برخی مکمل ها مثلا نوع ویتامینی ، آثار سوء جدی به همراه دارد ؛ اضافه دریافت آن ها نیز مشکل ساز خواهد بود و حتی هشدار داده می شود که عوارض جانبی ناشی از مصرف ناصحیح مکمل ها در برخی موارد بسیار جدی و یا حتی کشنده است . در مورد مکمل های گیاهی نیز وضع به همین گونه است .

این تفکر که مکمل های گیاهی مانند بابونه ، سیر ، جینسنگ و ... بی ضررند ، کاملا اشتباه است . این مکمل ها نیز دارای ترکیبات فعالی هستند و به واسطه وجود همین ترکیبات از زمان قدیم در طب سنتی به آن ها اثرات درمانی نسبت داده می شد ، ولی استخراج این ترکیبات و دوز بالای شان در برخی از مکمل ها می تواند خطر ساز باشد و آسیب های جدی قلبی ، کبدی و کلیوی را به همراه آورند .

به طور کلی ، پزشکان در صورتی که علایمی مبنی بر کمبود ویتامین یا املاح در فرد را تشخیص دهند یا دراثر پیشرفت بیماری احتمال کمبود ماده مغذی وجود داشته باشد ، مصرف مکمل را با درنظر گرفتن وضعیت فرد ، سوابق پزشکی و داروهای مصرفی او توصیه می کنند .

و نکاتی برای بهترین شیوه مصرف مکمل ها :

اگر بیماری خاصی دارید و پزشک مصرف برخی از مکمل های غذایی را برای تان تجویز کرده است ، بد نیست نگاهی به این نکته های اجمالی اما کاربردی در مورد چگونگی مصرف مکمل ها بیندازید تا بدن تان بیش ترین سود را از مصرف آن ها ببرد  .

هفت نکته در مورد مصرف مکمل آهن

1- مکمل آهن در صورتی به شما تجویز می شود که مبتلا به کم خونی فقر آهن باشید . بنابراین بدون هیچ دلیل و خودسرانه ، این قرص را مصرف نکنید .

2- بهتر است مکمل آهن را با یک لیوان پر از آب ساده میل کنید . مصرف مکمل های آهن با آب مرکبات هم برای جذب بهتر آهن موجود در آهن توصیه می شود . (بیماران با نارسایی کلیه و ازدیاد فشارخون در مورد میزان مصرف آب و به طور کل مایعات و آب میوه ها به علت محدودیت در مصرف نوشیدنی ها بایستی با اجازه از پزشک متخصص کلیه خودمایعات را مصرف نمایند .

3- اگر پس ازخوردن مکمل آهن ، دچار دل درد یا معده درد می شوید بهتر است این مکمل را با شکم خالی مصرف نکنید . البته در این صورت جذب آهن موجود در مکمل شما کمی کاهش پیدا می کند .

4- یک ساعت پیش از خوردن صبحانه یا دو ساعت پس از مصرف هر یک از وعده های غذایی ، بهترین زمان برای مصرف مکمل آهن است .

5- مکمل آهن را با شیر ، دوغ یا سایر نوشیدنی های حاوی کلسیم مصرف نکنید زیرا کلسیم سبب ایجاد اختلال در جذب آهن می شود .

6- معمولا مصرف مکمل های حاوی آهن با ایجاد یبوست همراه هستند . بنابراین برای رهایی از این مشکل می توانید رژیم غذایی خود را تا پایان دوره مصرف مکمل آهن سرشار از فیبر خوراکی کنید . یادتان باشد که میوه ها ، سبزی ها و غلات سبوس دار منابع خوبی برای دریافت فیبر محسوب می شوند . ( بیماران با نارسایی کلیه این موارد را با پزشک معالج خود مطرح و راهنمایی بخواهید )

7- مکمل آهن را هر روز سر ساعت مشخصی مصرف کنید تا دریافت و جذب آن به بهترین نحو ممکن انجام شود .

از همه مهمتر پزشک معالج تان دستور مصرف مکمل را داده باشد و شما هرگز خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ننمایید .

هفت نکته در مورد مصرف مکمل روی:

1-مکمل روی را هم مانند مکمل آهن با یک لیوان پر از آب ساده میل کنید .نوشیدن آب کافی همراه مکمل سبب می شود مواد موجود در آن در قسمت های خاصی از بدن که قرار است آزاد شود ،آزاد و جذب بدن شود.(بیماران با نارسایی کلیه و ازدیاد فشارخون در مورد میزان مصرف آب و به طور کل مایعات و آب میوه ها به علت محدودیت در مصرف نوشیدنی ها بایستی با اجازه از پزشک متخصص کلیه خودمایعات را مصرف نمایند .

2-مصرف مکمل روی و کلسیم با یکدیگر تداخل ایجاد می کنند و اثر یکدیگر را از بین می برند . بنابراین اگر مجبور به استفاده از هر دوی این مکمل ها هستید ، حتما موضوع را با پزشک تان در میان بگذارید تا او ساعت مناسب مصرف هر کدام را برای تان مشخص کند .

3- به طور کلی مصرف مکمل روی با سایرمواد معدنی از جمله آهن ، مس ، نگنز و کلسیم تداخل دارد . بنابراین بهتر است این مکمل را به صورت جداگانه و فقط با آب ساده میل کنید . برای پیشگیری از ایجاد تداخل در جذب مکمل روی باید از خوردن آن با شیر یا دوغ هم خودداری کرد.

4- آب های سخت و سنگین می توانند در جذب روی اختلال ایجاد کنند . بنابراین اگر در مناصقی زهدگی می کنید که آب سخت دارند باید راهی برای تهیه آب های ساده به منطور مصرف مکمل روی پیدا کنید .

5- غلات و حبوبات حاوی ماده ای به نام "فیتات " هستند که این ماده می تواند جذب روی را مختل کند . بنابراین یکی ، دو ساعت پیش و پس از مصرف مکمل روی ، دور این قبیل خوراکی ها را خط بکشید .

6- اگر ناراحتی کلیه ، کبد یا اسهال مزمن و دیابت دارید ، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید . ممکن است در این موارد ، پزشک شما مصرف حجم بالاتری از مکمل روی را برای بهره مندی و جذب بیش تر آن به شما توصیه کند .

7- اگر مکمل روی مصرف می کنید ، حجم مواد غذایی حاوی فیبر را در برنامه روزانه تان افزایش ندهید . دریافت فیبر فراوان می تواند دفع روی از بدن را به دنبال داشته باشد .

از همه مهمتر پزشک معالج تان دستور مصرف مکمل را داده باشد و شما هرگز خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ننمایید .

توصیه برای انتخاب بهتر

در یک جمع بندی نهایی آن چه برای مصرف این نوع محصولات توصیه شده :

1- مکمل باید حتما دارای تاییدیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد .

2- نام و تاییدیه کشور تولید کننده روی آن دیده شود .

3- تاریخ تولید و انقضا ء و نیز سری ساخت بر روی آن درج شده و بسته بندی آن مناسب باشد .

4- علاوه بر آن حتما باید این محصولات را از داروخانه خریداری نمود ، زیرا برخی از مکمل ها به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و ممکن است تاریخ مصرف شان گذشته باشد و یا شرایط نگهداری شان نامطلوب باشد ، مثلا در نور و گرما نگهداری شده و در نهایت ارزش محتویات شان افت کرده باشد

5- و از همه مهمتر پزشک معالج تان دستور مصرف مکمل را داده باشد و شما هرگز خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ننمایید .