روز جهانی لوپوس World Lupus Day 2015/ 1394
به مناسبت روز جهانی لوپوس مراسمی در روز جمعه هجدهم اردیبهشت یکهزارو سیصد و نودو چهار ساعت ده صبح تا دوازده ظهر در تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه شهید گمنام ابتدای بزرگراه کردستان برگزار میگردد. شرکت برای عموم دوستان گرامی مبتلا به لوپوس و خانواده های ارجمند آنان ... متن کامل
به دلیل پیشرفت در تشخیص سریع و مدیریت درست بیماری لوپوس بیشتر بیماران می توانند مانند افراد سالم زندگی معمولی داشته باشد .مراجعه کنندگان گرامى به سایت لوپوس ، داشتن یک یا چند نشانه از آنچه دراین یادداشتها آمده است ؛ الزاما نشان دهنده درگیرى با بیمارى لوپوس نمى باشد . تشخیص بیمارى تنها بایستى توسط پزشک داده شود.   ***   مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشى داشته و توصیه پزشکى تخصصى تلقى نمى شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.   ***   بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.   ***   افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.   ***   زمان بیماری ؛ شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستانتان به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.   ***   همیشه راه برای همه هموار نیست، زندگى برخورد با موانع ، غلبه بر آنها و حرکت است .    ***   هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.   ***   من برنده ام ؛ چون می دانم مشکلات مانند صخره هایی هستند که در مسیر رود وجود دارند.اگر صخره نبود ، رود هیچ آوازی سر نمی داد!   ***   کلیه مطالب ذکر شده فقط و فقط برای افزایش آگاهی شما می باشد. در صورتیکه هر گونه ابهامی در مورد بیماری تان دارید حتما باپزشک خود تماس بگیرید و از مشورت با افراد غیر متخصص خوددارى نمائید .   ***   خوب زندگی کردن همراه با بیمارى لوپوس نیازمند برنامه ریزی مناسب برای پذیرش اثراتی است که بیماری بر روی جسم(تن) ، فکر و روح ( روان‌) دارد. در حقیقت این سه پدیده جدایی ناپذیرند به دیگر عبارت ، بهبودی یکی منجر به بهبودی دیگری است.   ***   خوب زندگی کردن با لوپوس یعنی اندیشیدن درمورد توانائیها نه ناتوانی ها .
بدين وسيله به اطلاع كليه بازديد كنندگان سايت لوپوس ميرساند:
1- هر گونه اطلاع رسانی در مورد برگزاری همايش های لوپوس و جلسات پرسش و پاسخ
2- جمع آوری كمك مالی جهت انجمن حمايت از بيماران لوپوس
3- ارسال هر گونه پست الكترونيك به كاربران
تنها بايستی از طريق انجمن حمايت از بيماران لوپوس و با هماهنگی شماره تلفن 88220065 منشی انجمن لوپوس صورت بگيرد . بديهی است ارسال پست الكترونيك به كاربران، كه با هماهنگی و از طريق انجمن حمايت از بيماران لوپوس و سايت لوپوس نباشد ، مسئوليتی را متوجه اين دوسايت نخواهد كرد.
ظاهر خوب ، احساس بد
files_articles_Girl_&butterfly[dd9f99e1dac1fb4de0ec17b569cbe4a6].jpg

آنچه سخت تراز دست و پنجه نرم کردن با دردهای عضلانی و استخوانی و خستگی ناشی از لوپوس می باشد،آنست که به بیمارگفته شود    :”به نظر می آیدکه شما خیلی خوب و تندرست هستید“.هنگامیکه شما از درد ناشی
از بیماری رنج می برید؛ یک تحسین و تعریف حتی با نیت خوب میتواند نشانه
این باشدکه بیماری و درد شما را باور ندارند و این ناباوری  میتواند بسیار  آزار دهنده باشد .
آقای دکتر رابرت فیلیپ مدیر مرکز“کنارآمدن با بیماری ها“ در نیویورک میگوید :
گاهی مردمی که بیمار نیستند،نمی توانندمیزان درد و رنج افرادرا درک نمایند .
فیلیپ به تازگی کتابی به نام” کنار آمدن با لوپوس “ نوشته است و می گوید :
نزدیکان شما ممکن است گمان  کنند شما را تحسین مینمایند،اما کسانی که
از بیماری مزمن رنج می برند ، احساس خوبی از این تحسین ندارند، آنها نیاز
به همدردی و همدلی دارند . همانطور که فیلیپ خاطر نشان می نماید :
بخشی از اشکال؛ در ویژگی های بیماری نهفته است ، دیگران نمی توانند درد
و خستگی را ببینند، ازاین رو ممکن است آن را جدی نگیرند یا ازسوی دیگر  با توجه  بیش از حد ،  بیمار را کلافه کنند و با دلسوزی های زیاد از اندازه  فرد را خسته تر کنند .
 شما می توانید خودتان را به این ترتیب حفظ کنید که به نزدیکانتان زمان دهید تا پی به واقعیت ببرند . فیلیپ به بیشتر مراجعین خود می گوید:
خوب است که نزدیکان شمادردشما را حس نماینداما اگردرپاره ای از موارد چنین نیستند ناراحت نشوید. فیلیپ می گوید نگذارید کمبود درک نزدیکان از دردی  که شما  را آزار می دهد  ، بر شما اثر منفی بگذارد .
بسیاری از افراد نمی دانند که لوپوس  چیست !  و حتی آنها که ایده ای از این بیماری دارند نمی دانند چگونه با آن برخورد کنند ،  آنها ممکن است تصـــور کنند که باید توصیه های مهمی بنمایند ، اما چون تخصصی ندارند قادر به کمک نیستند و از این رو احساس ناراحتی می کنند . شاید بد نباشد که نخســـت از نزدیکان خود بپرسید که آیا آنها می خواهند در مورد بیماری شما ، اطلاعاتـــــی داشته باشند، چنانچه پذیرفتند در آن صورت شما میدانید که آنان گوش شنوایی برای شنیدن ناراحتی های شما خواهند داست  .
گاهی دور اندیشی مهمترین بخش برخورد با مشکل به حساب می آیـــد شما لازم است دوراندیشی را درارتباط  با خانواده – دوستان – نزدیکان – همکاران – همکلاسی ها و ..داشته باشید تا آنان درک بهتری از شما بیابند.برای کاستن از شدت بیماری، شــاد بودن شما یک پیش شرط به شمار میآید . به خاطر داشته باشیدکسانی که به جای شما نیستند نمیتوانندتمام رنجهای شما رادرک نمایند.  آنها هنگامی که دریابندشما همه توان خودرا برای برخوردبا بیماری به کاربرده اید احساس بهتری برای همدلی با شما خواهندداشت.به دلایلی که دربالاگفته شد بهتراست میزان آگاهی خود را در مورد نشانه ها و روند بیماری و پیامـــــــــدهای ناخواسته آن و درمان بیماری بیشنر نمائید . به امید تندرستی ، دست آوردهای بسیار و شادی همه شما و به بار نشستن تمام توانمندیهایتان .

برگردان: از گروه بیماران لوپوس ایران www.lupus.ir  م. یزدانی
برگرفته از :www.lupus.org    بخش LUPUS NOW